طراحی و چاپ کاتالوگ فوری
چاپ کاتالوگ فوري
یکی از ابزار های مهم برای ارایه واطلاع رسانی در کسب و کار مدرن طراحی و چاپ کاتالوگ فوری است. چاپ کاتالوگ فوری برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب، توسط کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. کاتالوگ به مجموعه گردآوری شده از محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت یا یک موسسه با ریزترین اطلاعات مورد نیاز برای فروشنده یا واسطه آن کالا یا خدمات گفته می شود که در این زمینه چاپ کاتالوگ فوری بسیار تاثیر گذار است. چاپ فوری یا به عبارتی چاپ دیجیتال، در کم ترین و سریع ترین زمان ممکن کارهای چاپی به اتمام می رسد. این روش چاپ، شیوه فتوکپی خشک است که در این روش هیج ماده شیمیایی مورد استفاده قرار نمی گیرد.
این روش را میتوان در گروه خاص ترین کارهای چاپی قرار دهیم . چاپ و ارایه کاتالوگ می تواند کلیه اطلاعات و مشخصات مربوط به محصول، حرفه و خدمات را به صورت مشروح، جامع و کامل به همراه تصاویر با کیفیت به مخاطب ارایه نماید و در صورتی که چاپ کاتالوگ فوری، کیفیت و مرغوبیت لازم را داشته باشد، ممکن است تا سال های طولانی نزد مخاطب و مشتری باقی بماند و در مواقع لزوم به آنها مراجعه کند.
طراحی و چاپ کاتالوگ فوری
طراحی بخش برزگ و مهمی را در طراحی و چاپ کاتالوگ در بر میگیرد و از این رو دارای حساسیت بالای است. ما با استفاده از طراحی ویژه و خلاقانه در کنار متون و مطالب مفید در کاتالوگ میتوانیم نظر مشتریان خود را جلب کنیم و به خاطر این است که طراحی کاتالوگ ها در کسب و کار نقش مهمی دارند. در طراحی کاتالوگ محتوا باید متناسب با موضوع استفاده شده باشد تا علاوه بر رساندن پیام مورد نظر، بیننده را به مطالعه تمام و کمال آن، راغب کند. استفاده از عکس های مناسب، متن های روان و خوانا و توصیف دقیق کالا یا خدمات برای تصمیم گیری مخاطب، بسیار حایز اهمیت است.
جلوه های بصری نیز باید در طراحی گاتالوگ مورد توجه باشند که مهمترین رکن آنها رنگ کاتالوگ است که ما به شما توصیه میکنیم از رنگ های شفاف و روشن استفاده کنید. در چاپ کاتالوگ فوری، استفاده از رنگ های نامرغوب و نامناسب، نتیجه کار را نیز تحت شعاع قرار می دهد و سبب می شود که مخاطب و مشتری رغبت نگاه کردن به آن را پیدا نکنند.اصلی ترین و مهمترین بخش کاتالوگ که باعت پیدایش و ماندگاری کتالوگ است چاپ آن است که به شما عزیزان توصیه میکنیم که این بخش رو بسیار زیاد مورد توجه خود قرار دهند.
در چاپ کاتالوگ فوری، بسته به نوع کاتالوگ، ضخامت کاغذ مورد استفاده نیز تفاوت دارد. معمولا کاغذی که برای چاپ کاتالوگ استفاده می شود، کاغذ گلاسه است. برای چاپ کاتالوگ های رنگی، جنس متن از کاغذ گلاسه با گرماژ ۱۳۵ تا ۲۰۰ گرم و جنس کاغذ جلد، کاغذ گلاسه یا کتان با گرماژ ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم مورد استفاده قرار می گیرد. برای چاپ کاتالوگ هایی که دارای رنگ های متنوعی هستند، باید از کاغذهای با گراماژ بالاتر استفاده شود چرا که این نوع کاغذ، تضمین کننده کیفیت بالای کاتالوگ است.
هر میزان که گرماژ کاغذ استفاده شده کمتر باشد، به همان میزان نیز قیمت آن کمتر خواهد شد. در مورد کاتالوگ هایی که دارای عکس و تصاویر زیاد هستند، بهتر است ازکاغذهای کرافت استفاده کنیم. این کاغذها بسیار مقاوم و قهوه ای رنگ هستند و به دلیل کیفیت بالای این کاغذها باعث نمایان شدن رنگ ها در کاتالوگ می شود. ابعادی که برای طراحی و چاپ کاتالوگ فوری در استفاده می شود متناسب با مکانی که کاربرد دارد، گوناگون است.
استفاده از پوشش هم به منظور افزایش مقاومت در مواقع طولانی و حفاظت کاتالوگ، استفاده می شود. نوعی از پوشش، سلفون مات یا براق است که بنا بر درخواست و سلیقه مشتری، توسط دستگاه های خاص انجام می شود. نوع دیگر پوشش برای چاپ کاتالوگ فوری، پوشش یو وی می باشد که در مدل های موضعی و برجسته موجود است و از پرکاربردترین پوشش ها محسوب می شوند. پوشش های دیگری نیز موجود است، که متناسب با نوع خدمات شرکت های چاپ فوری کاتالوگ ارایه می شود. صحافی آخرین مرحلع چاپ است که رعایت اصل دقت و ظرافت در این مرحله، اهمیت زیادی دارد. امروزه دستگاه های چاپ دیجیتال در کوتاه ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت، قادر به انجام فرآیند چاپ فوری می باشند.
چاپ کاتالوگ فوری با تیراژ محدود، از مزایای چاپ دیجیتال کاتالوگ به شمار می رود. قیمت چاپ کاتالوگ بستگی به مواردی مانند صحافی، سایز کاتالوگ، گرماژ کاغذ، نوع جلد، روکش داشتن کاغذ، منگنه و خط تا ، دارد. کاتالوگ محصولات، نوعی از کاتالوگ است که هدف از طراحی و چاپ آن معرفی، آموزش و نحوه استفاده از یک محصول می باشد و معمولا در داخل بسته بندی محصول مربوطه قرار داده می شود. این نمونه کاتالوگ به دلیل چاپ در تیراژهای بالا با متریال های ارزان قیمت، ارایه می شود.
ویژگی ها و مزایای چاپ کاتالوگ فوری
بازاریابی و جذب مشتری و جنبه تجاری از ویژگی های کاتالوگ فوری به همراه سریع بودن آماده شدن آن می باشد. چاپ این نوع کاتالوگ به عنوان پلی برای آشنایی هر چه بیشتر مخاطب و مشتری با محصولات ارایه شده، کالا و خدمات می باشد. از دیگر ویژگی ها، ترکیب کردن تصویر با متن در جهت شناخت هر چه بیشتر مشتری است. کاتالوگ به جهت انتقال اطلاعات و مفاهیم، سنجیده تر و مناسب تر عمل می کند. مطالعه آن در زمان فراغت و هم چنین قابل حمل بودن آن نیز مورد توجه می باشد. کاتالوگ ها بدون واسطه با مخاطب خود ارتباط برقرار می کنند.
به دلیل فرصت کافی برای مطالعه و بررسی، انتخاب دقیق، بهتر، منطقی و سنجیده را برای مخاطب و مشتری ایجاد می کنند.چاپ کاتالوگ، نمایش و ارایه خدمات و بهترین محصولات در ایده ال ترین و مناسب ترین حالت است. کاتالوگ مانند یک دفترچه راهنمای محصول انجام وظیفه می کند و محصول مورد نظر را به مخاطب ارایه و معرفی می کند.
دیدگاه
دیدگاهی وارد نشده است.