نکات عکس تبلیغاتی
نکات عکس تبلیغاتی
نکته اول : دقت زیاد در جزئیات و نکات
باید در ابتدای این آموزش بگوییم که هر عکس تبلیغاتی یک موضوع برای بیان کردن و توضی دادن دارد. باید شما در عکس تبلیغاتی به این نکته توجه داشته باشید که کوچکترین جزییات هم در انتخاب مشتری مهم هستند و روی نظر آنها تاثیر می گذارند ، از این رو باید با آنها توجه زیادی کرد. بنابراین در عکاسی تبلیغاتی بیش از هر چیز دیگری باید بر روی نکات جزئی و کوچک دقت داشت.
این که چه رنگی در پس زمینه ی کالا مناسب است استفاده شود و یا اینکه کالا در کجای کادر قرار بگیرد و چه المانهایی در عکس آن را همراهی کند، جزئیات و نکاتی هستند که با بهره برداری از درست آنها و کمی خلاقیت میتوان بهترین و موفقترین تصویرهای تبلیغاتی را آفرید و به مشتری نشان داد. با این وجود در چنین شرایطی که در کلام به ظاهر بسیار ساده میآید ، با این وجود مسلما مهارت و تجریه یافتن و کارشناس شدن در این شاخه هم شبیه حدودا تمام عرصهها ، به تمرین ، ممارست و کسب تجربه زیاد نیاز دارد.
نکته دوم : استفاده از رنک های مناسب
همانطور که قبلا گفتیم از مهمترین مولفه های هر تصویر تبلیغاتی رنگ آن است. که اگر درست استفاده نشود میتواند تاثیر نا مطلوبی داشته باشد. هرکدام از رنگها ازلحاظ بصری احساس مخصوصی و متفاوتی را در مخاطب تداعی میکند. از اینرو یک رنگ بهخصوص بهتنهایی میتواند جذابیت خاصی به تصویر ببخشد.
نکته سوم : از مهمترین نکات نورپردازی است
یکی دیگر از نکات مهم در عکسبرداری تبلیغاتی نورپردازی است. یک نورپردازی خوب میتواند نتایج تصاویر شما را دوچندان بهبود بخشد. نمونه دیگری از جدی ترین نکتهها که در عکاسی تبلیغاتی باید به آن توجه داشت، چگونگی نورپردازی است. عکاسی تبلیغاتی معمولاً در استودیو و با فلاشهای استودیویی اجرا میشود؛ از اینرو با تعیین موقعیت و کیفیت نورها میتوان به نورپردازی موردنظر خود رسید و تصویری زیبا پدید آورد.
نکته چهارم : یکی دیگر از نکات مهم استفاده از نور طبیعی است
همیشه در عکاسی گفته شده است که عکاسی یعنی ثبت نور . بهره برداری از نور طبیعی با اینکه در عکسبرداری مرسوم نیست ولی می واند جلوه های بصری زیبایی را به نمایش بگذارد و باعث خاص شدن تصویرمان شود. به علاوه از سوی دیگر استفاده از این نور برای عکاسی از فضاهای داخلی مانند عکاسی دکوراسیون داخلی و تصویرهای تبلیغاتی که کمپانیهای معماری از آنها استفاده میکنند بهترین و مناسب ترین گزینه است.
نکته پنجم : استفاده از ابزار های خوب برابر است با موفقیت
به عنوان آخرین نکته ای که باید یادآوری کنیم که در عکاسی تبلیغاتی بر خلاف دیگر موضوعات عکاسی ، به همراه داشتن یک سری ابزارهای بطور کلی ضروری به ذهن خطور میکند. ابزاری که بسیار در عکسبرداری تبلیغاتی ضرروی است ابزار لنز ماکرو است. برخی از فیلتر هایی که در عکس های تبلیغاتی باید از آنها استفاده کرد عبارت اند از : بهره برداری از فیلتر پولاریزه و سافت باکس.
دیدگاه
دیدگاهی وارد نشده است.