چاپ بروشور
چاپ بروشور چیست ؟
بروشور برگ کاغذی است ( معمولاً در ابعاد کاغذ A4 ) که عموما برای معرفی اجناس ، محصولات و فعالیت های یک مجموعه مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت چاپ بروشور و تراکت در این است که تراکت ها معمولاً یک برگ کاغذ در ابعاد کوچک ( A5 ) است که فعالیت ها و محصولات یک شرکت یا مجموعه را بصورت کلی معرفی می کند. ولی بروشور، به دلیل سایز بزرگتر و تا خوردن فضای بیشتری برای نوشتن متن و جایگذاری عکس دارد و برای معرفی جزء به جزء محصولات، خدمات و فعالیت هامورد استفاده قرار می گیرید .
رایج ترین مدل بروشور، بروشور سه لتی است، که نحوه آماده سازی آن به این صورتی می باشد که روی کاغذ A4 دو خط تا انداخته می شود و کاغذ از دو ناحیه راست و چپ تا میخورد. اگر یک کاغذ A4 را در نظر بگیرید که هر روی آن سه قسمت ( سه لت ) باشد، با احتساب پشت کاغذ ما ۶ قسمت جدا از هام در دسترس داریم که فضای مناسبی و خوبی است برای اینکه بتوانیم انواع محصولات و توضیحات آنها را به مخاطب خود معرفی کنیم.
تصور کنید یک فروشگاه محصولات الکترونیکی دارید، که انواع تلفن همراه در آن به فروش می رسد. با یک بروشور سه لت A4 می توانید تعداد زیادی از موبایل های برتر خود را با تصویر و ذکر ابعاد، برند محصول، سال ساخت، گارانتی و ..… به مشتری خود معرفی کند.
با اینکه در انواع تبلیغات که امروزه به کار برده می شوند تبلیغات آنلاین و دیجیتال پیشرفت قابل توجه ای کرده اما هنوزهم نمیتوان از تبلیغات چاپی چشم پوشی کرد. شاید یکی از دلایلی که هنوز تبلیغاتی مانند بروشور جای خود را به صفحات آنلاین و مجازی نداده اند این است که بسیاری از هموطنان هنوز از تلفن های همراه هوشمند استفاده نمیکنند و یا به کاربرد تلفن های همراه در زمینه جستجوی کالا و مطالعه ویژگی و مشخصات آنها پی نبرده اند.
محتوای استاندارد بروشور
همانطور که مطالعه کردید، بروشور یکی از تبلیغاتی است که برای معرفی جزئیات کار مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت مهم بروشور و کاتالوگ نیز همین است. در کاتالوگ به معرفی کلی خدمات و محصولات و فعالیت ها پرداخته می شود. در صورتی که در بروشورها، به معرفی کالا ها و محصولات به صورت تک تک و جزء جزء و با ذکر کوچکترین جزئیات پرداخته می شود.
محتوا و مطالبی که نیاز است در بروشور ها وجود داشته باشند و به آنها توجه ویژه ای شود را به صورت تیتروار معرفی خواهیم کرد :
۱. معرفی کلی :
در ابتدای بروشور، شما می توانید خلاصه ای از مجموعه یا شرکت و فعالیت های کلی خود را معرفی نمایید. این معرفی نامه باید به صورت کاملا خلاصه و مختصر باشد. چرا که وظیفه ی بروشور پرداختن به نحوه ی کار مجموعه، چشم انداز آینده و این مسائل کلی نمی باشد و برای این کار باید از کاتالوگ ها کمک گرفت.
۲. معرفی کالاها و محصولات :
در بروشورها شما به اندازه ی کافی فضا در اختیار ندارید تا بتوانید همه ی فعالیت ها و محصولات و کالاهایتان را معرفی کنید. از این رو باید به سراغ پر اهمیت ترین آنها بروید. محصولاتی که می توانند در رقابت شما با سایر همکارانتان تاثیرگذارتر باشند یا محصولاتی که بیشتر مشتریان به دنبال خرید یا استفاده کردن از آنها هستند. بهترین کار این است که گلچین قدرتمندی از فعالیت های خود آماده کرده و برای بروشورتان به کار بگیرید.
۳. معرفی جزئیات محصولات یا خدمات :
کار اصلی بروشور ها پرداختن به جزئیات می باشد. هر آنقدر که سایر اوراق تبلیغاتی باید به کلیات بپردازند و از جزئی گویی بپرهیزند، بروشورها می توانند تمام زیر و بم کار را به اطلاع مخاطبان و مشتریان برسانند. در واقع زمانی که شما تصمیم به تولید بروشور می گیرید، باید این مسئله در ذهنتان باشد که در آنچه مزیت محسوب می شود و مهم است که مشتریان و خریداران بدانند را در آن درج نمایید.
۴. تصاویر اختصاصی و قدرتمند :
مشتریان اصلا دوست ندارند تصاویر رویایی یا تصاویر اینترنتی از محصول یا خدمات شما ببینند و بعد از دریافت آن متوجه شوند که تفاوت بسیاری با اصل محصول وجود دارد. آنها می خواهند دقیقا آنچه که شما به ایشان عرضه می کنید را نگاه کنند و سپس درباره آن تصمیم گیری کنند. بسیاری از مجموعه ها با استفاده از تصاویر آماده، تصاویر گرفته شده از محصولات رقبایشان یا تصاویر اغراق آمیز اقدام به جذب مشتری می کنند و حتی ایشان را مجاب می کنند که از محصولاتشان استفاده نمایند.
اما فقط برای یک بار می توانند خدماتشان را به آن فرد یا شرکت بفروشند و مصرف کننده، پس از اینکه ببیند تفاوت زیادی بین تصاویر شما و محصول دریافت کرده دارد، علاوه بر نارضایتی، تمام تلاش و کوشش خود را انجام میدهد تا دوستان و اطرافیانش را نیز خبردار کرده که از محصولات شما به هیچ عنوان استفاده نکنند. در واقع شما با یک اشتباه، هم مشتری فعلیتان را از دست می دهید و هم تمام مشتریان بالفعلی که ممکن بود از طریق او به شما مراجعه کنند.
ابعاد استاندارد چاپ بروشور
بروشور را می توان به صورت برگه هایی با اندازه های مختلف چاپ و طراحی کرد که این برگه ها بسته به نوع فعالیت و معرفی شرکت به نسبت کوچک یا بزرگ می باشند . معمولا شرکت های بزرگ برای معرفی سریع خود در یک نگاه به سمت چاپ بروشور میروند . چاپ بروشور A4 با دو تا و سایزهای بزرگتر که چند تا خورده باشد به چاپ رساند ( بسته به نوع اطلاعاتی که می خواهید به مخاطب بدهید مختلف است).
بروشورها در تبلیغات سمینار ها، تبلیغات خیابانی و نمایشگاهها خواهان زیادی دارند. در جاهایی که تمامی فعالیت های خود، نشانی های پستی و اینترنتی و پیشنهادهای دوره ای خود را می خواهید در کمترین زمان و بالاترین سرعت به مخاطبین منتقل کنید.
مثلا می توانید برند خود و کمی از فعالیت های تان را در یک نگاه و بصورت سریع به مخاطبینتان در نمایشگاه ها معرفی کنید . یا می توانید برای سمیناری که در پیش دارید، شرح کلی، موضوع های مورد بحث و روز و ساعت برگزاری سمینار را به مخاطبان اطلاع رسانی نمایید.
دیدگاه
دیدگاهی وارد نشده است.